تولید و بسته بندی ساندویچ سرد و فوری ,

menuordersearch
newtojihi.ir
قبلی
بعدی

تولید و بسته بندی ساندویچ سرد و فوری

(0)
(0)

سال 1403

تولید و بسته بندی ساندویچ سرد و فوری
سال تهیه طرح
سال 1403
تعداد
+
_
عدد
150,000 تومان
موجود

معرفی محصول و ویژگی های آن

تولید ساندویچ سرد یک استعداد ویژه در صنعت غذایی است که به رشد و توسعه کسب و کارها کمک می‌کند. این طرح، با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و فرآوری مدرن، تولید ساندویچ‌های خوشمزه و مغذی را به عهده دارد.

امروزه سبک زندگی و خوراک افراد در ایران به سمت و سوی سبک زندگی و خوراک اروپاییان سوق داده می‌شود. بیشتر غذاهای مصرفی در اروپا غذا و ساندویچ های سرد است. ساندویچ سرد یکی از غذاهای خوشمزه است که در سریع ترین زمان ممکن آماده سرو می‌شود.

طرح تولید ساندویچ سرد یک پروژه صنعتی است که با هدف تولید ساندویچ‌های سرد با کیفیت و تغذیه مناسب ایجاد می‌شود. این طرح شامل فرآوری مواد اولیه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، تهیه و بسته‌بندی ساندویچ‌های متنوع و مطابق با استانداردهای بهداشتی می‌شود. تجارت ساندویچ‌های سرد در بازار غذایی رو به رشدی است که با دقت و مدیریت صحیح می‌تواند به سودآوری قابل توجهی دست یابد و به عنوان یک فرصت کسب و کار مزمن تلقی شود.

ساندویچ سرد انواع مختلفی دارد. در واقع با بهره گیری از مواد اولیه مختلف همچون تن ماهی، کالباس، الویه، مرغ، تخم مرغ و سالاد گیاهی می‌توان یک ساندویچ سرد خوشمزه را آماده کرد. ساندویچ سرد یک میان وعده خوشمزه برای منزل، مدرسه و محل کار است. به دلیل افزایش متقاضیان خرید این خوراکی خوشمزه فروشگاه ها و هایپرمارکت ها انواع مختلفی از ساندویچ سرد را به فروش می‌رسانند.

تنوع غذاهای سرد و نیمه آماده در فروشگاه ها بسیار بالا است. تولید کنندگان با بهره گیری از مواد اولیه مختلف سعی می‌کنند متنوع ترین ساندویچ ها را با کیفیت و قیمت مناسب به بازار عرضه کنند. با توجه به اینکه امروزه تمام افراد خانواده برای امرار معاش مشغول به کار هستند خرید ساندویچ سرد گوشت یا مرغ می‌تواند یک گزینه مناسب برای شام و یا میان وعده باشد.

افراد با خرید ساندویچ سرد دیگر نیازی به صرف وقت در آشپزخانه ندارند و می‌توانند با زمان کافی به کار خود بپردازند. تمامی ساندویچ های سرد دارای یک بسته بندی مناسب هستند و روی بسته بندی تاریخ تولید و انقضای ساندویچ درج شده است. در گذشته کمتر کسی نسبت به خرید این نوع ساندویچ علاقه نشان می‌داد اما امروزه ساندویچ سرد طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب نموده است.

بسته بندی یکی از مهم ترین بخش های هر محصول اللخصوص ساندویچ سرد است زیرا اگر درست وکیوم نگردد ممکن است خیلی زودتر خراب گردد.

نام و کد آیسیک محصول تولیدی

متداول ترین طبقه بندی و دسته بندی در فعالیت های اقتصادی همان تقسیم بندی آیسیک است. تقسیم بندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از : طبقه بندی و دسته بندی استاندارد بین المللی فعالیت های اقتصادی این دسته بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هر یک کد هایی دو،چهار و هشت رقمی اختصاص داده می‌شود.کدهای آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع ساندویچ در جدول (1) ارائه شده است.

جدول (1):کدهای آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع انواع ساندویچ

ردیف

کد آیسیک

نام کالا

1

۱۵۴۹۴۱۲۴۵۲

انواع ساندویچ

2

۶۳۰۲۶۱۲۳۰۷

ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد

تحلیل نقاط قوت و ضعف طرح

نقاط قوت طرح توجیهی تولید ساندویچ سرد شامل استفاده از تکنولوژی مدرن در فرآوری مواد اولیه، تنوع محصولات ساندویچ، و تطابق با استانداردهای بهداشتی و کیفیت بالا هستند. این طرح می‌تواند به تأمین نیازهای بازار مصرف کنندگان به ساندویچ‌های سالم و خوشمزه کمک کند و باعث جلب مشتریان بیشتر شود. همچنین، با توجه به رشد دائمی صنعت غذایی، این طرح افراد را به ایجاد کسب و کار پایدار و سودآور در این حوزه تشویق می‌کند.

از طرفی، نقاط ضعف شامل رقابت شدید در بازار صنعت ساندویچ، نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالا برای تجهیزات و بسته‌بندی، و مشکلات مرتبط با مدیریت زمانی و نیروی کار ممکن است.

همچنین، نوسانات در قیمت مواد اولیه و مصرف برق و انرژی ممکن است به عوامل خطرساز تبدیل شوند. بنابراین، مطالعه دقیق و مدیریت هوشمندانه این نقاط ضعف از اهمیت بالایی برخوردار است تا طرح توجیهی توانمندی برای مقابله با چالش‌های احتمالی را داشته باشد.

بررسی موارد مصرف و کاربرد

ساندویچ سرد یک غذای پرطرفدار بین تمام سنین است به همین دلیل طرفداران این غذای خوشمزه روز به روز در حال افزایش است. دانش آموزان، کارمندان، دانشجویان همگی با تهیه غذاهای آماده همچون ساندویچ سرد تغذیه می‌کنند.

بررسی کالاهای جایگزین

ساندویچ های گرم و غذاهای پرسی سرد می‌توان جایگزین این محصول باشد.

روش تولید محصول

طراحی و احداث صنایع نیازمند شناخت مبانی تئوری و برخورداری از دیدگاه های تجربی و عملی متناسب با شرایط اقتصادی و فرهنگی حاکم و دانش فنی موجود جامعه، به منظور نیل به اهداف تولید است.

بررسی امکان احداث واحد از حیث نحوه تامین مواد اولیه، تعیین میزان سرمایه گذاری، تطابق تکنولوژی صنعت موردنظر با میزان تخصص ها و مهارت های بالقوه و بالفعل موجود در کشور و ...، مطالعات هماهنگ و چندجانبه اقتصادی، فنی، اقلیمی و جغرافیایی را ایجاب می‌نماید.

مطالعات فنی ایجاد صنایع، مجموعه ای از تحقیقات در خصوص ماهیت مواد و محصولات، شناخت فرآیندهای مختلف تولید و تکنولوژی های موجود و بررسی سیستم ها، تجهیزان و ماشین آلات موردنیازاست. این بررسی ها در راستای نیل به هدف توسعه، تولید و افزایش کیفیت محصولات تولیدی صورت می‌گگیرد که با بهبود بافت فنی واحدهای جدیدالتاسیس در داخل کشور، پاسخگویی به نیاز بازار و رقابت با سایر تولیدکنندگان جهانی را امکان پذیر می‌سازد.

در بررسی های فنی ابتدا روش های مختلف تولید محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد و پس از بررسی های لازم مناسب ترین تکنولوژی که با فرهنگ کاری و توانایی های بالقوه صنعت تناسب داشته باشد، انتخاب می‌گردد.

با انتخاب مناسبترین روش تولید هر محصول می‌توان دستگاه ها و تجهیزات موردنیاز را براساس فرآیند منتخب انتخاب نمود.

در این فصل علاوه بر تشریح فرآیندهای مختلف تولید و انتخاب مناسبترین فرآیند، کنترل کیفیت واحد تولیدی شرح داده خواهد شد. سپس ظرفیت و برنامه تولید براساس بررسی بازار تعیین می‌گردد و بر این اساس کاربرد و میزان مواد اولیه موردنیاز و تعداد و نحوه عملکرد دستگاه های موجود در خط تولید شرح داده خواهد شد و پس از تعیین طرح استقرار ماشین آلات و جریان مواد، تاسیسات زیربنایی موردنیاز جهت انجام و ادامه فعالیت های تولیدی واحد مورد بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه براساس اصول مهندسی صنایع، نیروی انسانی موردنیاز و مساحت بخش های مختلف محاسبه می‌گردد و سپس نقشه جانمایی ساختمان های تولیدی، اداری، رفاهی، بهداشتی و خدماتی ترسیم می‌گردد. در انتها این فصل نیز برنامه زمانبندی طرح مورد توجه قرار گرفته است.

فرآیند تولید ساندویچ سرد در کارخانه شامل چند مرحله کلیدی می‌شود. ابتدا، مواد اولیه ارائه شده از تأمین‌کنندگان تحت شرایط بهداشتی دریافت و انبارگیری می‌شوند. سپس، این مواد اولیه شامل نان، مواد پرتآینده مثل مرغ یا سبزیجات، و مکمل‌های طعم‌دهی، در ایستگاه‌های مختلف فرآوری می‌شوند.

ساندویچ‌ها به مرحله ترتیب و بسته‌بندی منتقل می‌شوند، جایی که بهداشت و کیفیت محصول حفظ می‌شود. سپس، ساندویچ‌ها به یخچال‌ها جهت نگهداری در دمای مناسب منتقل می‌شوند و برای توزیع آماده می‌شوند.

این فرآیند نیاز به کنترل کیفیت دقیق و پایش مداوم برای اطمینان از تولید ساندویچ‌های با کیفیت و بهداشتی دارد و برای انتقال محصولات به بازار با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

instagramwhatsuptelegram
logo

دفتر مرکزی : تهران - میدان آرژانتین- بلواربیهقی- کوچه 14 شرقی - پلاک 18 | تلفن تماس : 09120474369 | tojihinew@gmail.com